سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

کلبه عشق

 

چند سال پیش وقتی صحبت از خوشبختی می‍شد همه آن را در خانه و خانواده جست‌وجو می‌کردند. حتما یادتان هست پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان وقتی از ویژگی‌های یک خانواده خوشبخت می‌گفتند، حرفهایشان پر بود از جمله‎های: زن خوب و خانهداری دارد، شوهر خانواده‎دوستی دارد، لقمه حلال سر سفره‎شان است، بچههای خوب و سربهراهی دارند، زندگی آرام و بی‎سروصدایی دارند، به مادر و پدرشان رسیدگی می‎کنند، مهمان‌دوستند، ساده و بیتکلفند، ... .

امروز وقتی بخواهند از خوشبختی یک خانواده بگویند از پول و ماشین و دارایی و تحصیلات میگویند. اگر مادر خانواده خانه‎دار نباشد خوشبخت‎ترند. اگر درآمد مرد خانه بیشتر باشد، چه حلال و چه حرام، خوشبخت‎ترند. هر چه تعداد فرزندان یک خانواده کمتر باشد خوشبختترند. هر چه تعداد اتاقهای خواب منزلشان بیشتر باشد خوشبختترند. هر چه امکانات رفاهی موجود در خانه بیشتر باشد خوشبت‎ترند.هر چه در رفتوآمدها محدودتر رفتار کنند و به اصطلاح خودمان کلاس بگذارند خوشبختترند. هر چه وقت خود را کمتر در خانه بگذرانند خوشبختترند. هر چه وعدههای غذایی که در رستورانها میخورند بیشتر باشد خوشبختترند. ... .

خیلی از ماها وقتی این متن را می‎خوانیم می‏گوییم: "نه امکان ندارد. به نظر من خوشبختی این چیزها نیست. خوشبختی،امری معنوی و درونی است." اما آیا تا به حال ته دلمان حسرت زندگی آنها را نخورده‎ایم؟ آیا یک بار هم نشده است که بگوییم ای کاش جای آنها بودیم؟ آیا تا حالا احساس نکردهایم که در مقابل آنها چیزی کم داریم؟

به نظر من این تعریف از خوشبختی، یعنی بدبختی. بدبختی که روز به روز فراگیرتر می‎شود. خواه ناخواه صداوسیما،فیلم‏های سینمایی داخلی و خارجی، مجلات، تبلیغات مصرف‎گرا ، محصولات تجاری لوکس و ... به این بدبختی دامن می‎زنند.

اما ما میتوانیم خودمان خوشبختی را تعریف کنیم. تعریفی که خود و جامعه‏مان را نجات دهد. خوشبختی که فرزندانمان را نجات دهد. خوشبختی که آرامش را به خانواده‎ها هدیه دهد.

تعریف شما از خوشبختی چیست؟

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 89/9/13 ::: ساعت 12:54 عصر :::   توسط مجنون 
    نظرات شما: نظر